29 marts 2010

Turen gik til the West End

Jeg havde et aerinde i the West End i gaar efter arbejde og hoppede paa tuben i Bank for at staa af ved Oxford Circus. Man kunne godt se paa gadebilledet at der er paaskeferie rundt omkring i Europa, joesses, der var mange turister!

Jeg ville et smut i Liberty, for at se om jeg kunne finde en bette ting til min venindes mor og soester, som vi skal besoege i Paris over paasken. Ved den ene indgang til forretningen bor der en blomsterhandler og hun har bare altid alskens laekreste planter og blomster, men dem sprang jeg lige over i denne ombaering.

Paaskeafdelingen var noget mindre end forventet, men jeg snuppede alligevel en runde derinde, for alt det glimtende papir er da ikke til at staa for!

Jeg troede lige jeg havde fundet en ny "aftenens lysekrone", da jeg saa denne hersens kaempe dims haenge i loftet, men det var vidst "bare" en eller anden form for tingeltangel til pynt. Fedt, det var det.

Liberty har dog rigeligt materiale til aftenens lysekrone, for de har bare saadan et flot lysarrangement der haenger ned gennem en 5-7 etager. Jeg havde ikke helt det rigtige aggregat med til saadan rigtig at fotografere det, men jeg tror man faar en rimelig ide af billedet.

Forretningen har en ualmindeligt laekker "haberdashery", som er som en gammeldags manufakturhandel, med stof, garn, strapudemajspakker og alle mulige skoenne knapper, baand og haandarbejdsvaerktoejer.
Jeg fik oeje paa dette bundt og saa der stod "worn and washed fabrics by Kim Porter" paa baandet der var bundet om. Kvinden er GENIAL! Hun har lavet en forretning ud af at lave patchwork stof bundter, som er lavet af genbrugsstof - altsaa sengetoej og andet toej, som hun har koebt i en genbrugsbiks, vasket, klippet i stykker og slaaet et smart baand om. Bundtet her koster formedelst £70 og er til salg i en af byens foerende butikker. SAADAN!

Forretningen er saa fed, varerne er alle i luksusklassen, udstillingerne er til at daane over og priserne lige saa. Hvis jeg skulle arbejde i en butik, saa ville jeg helt sikkert vaelge manufakturhandelen i Liberty - og saa ville jeg saelge £70sbundter i tonsevis. Joesses!

Aftenturen ned gennem Regent Street, hen over Leicester Square og ned over Trafalgar Square var smuk som altid. Jeg elsker skumringstimen hvor lyset lige praecis slaar til til at tage billeder, men lysene stadig kan komme til sin ret. Jeg elsker London!

Ingen kommentarer: