13 september 2016

En tur til havet

I soendags skinnede solen; det har den gjort rigtig laenge, faktisk helt siden omkring slutningen af Juli. Jeg klager ikke, jeg elsker solskin. Temperaturen rager mig en hoestblomst, saa laenge solen skinner.


Dagen var en David soendag, saa vi havde god tid. Det har vi med ham. :) David elsker at komme med ud og koere en tur og vi er ikke saa svaere at lokke med, isaer ikke naar min elskede lokker mig med en tur til havet. 


Mit sted ved havet her til lands er Camber Sands paa sydkysten, omkring 70 miles vaek (omkring 110km). Stranden er over 10km lang, med gyldent sand og skoenne solgryder i klitterne. I loebet af de sidste aar er der blevet tilfoert kystsikring langs den oestlige del af stranden, hvor der ogsaa er blevet bygget en skoen cykel og gangsti, som forbinder et par af de smaa byer paa de kanter.


For nogle uger siden var der et forfaerdeligt uheld ved stranden, som var lidt svaer at ignorere, da vi stod og kiggede ud over havet. Fem unge maend druknede, da de blev fanget i stroemmen, som kommer naar tidevandet kommer ind. De var alle fra vores lokalomraade og hele landet var meget beroert over det. Skraekkeligt og synd! Taenk sig at noget saa smukt som havet, kan vaere saa farligt.


Jeg begav mig ikke laengere ud end jeg bare lige fik foedderne vaade, men det taeller det hele og jeg lappede det i mig og pjaskede rundt som en 4-aarig. :)


Stranden er saa lang og bred at man altid kan finde en god plads at saette sig. Jeg havde dog en fornemmelse af at der var lidt mere stille end normalt og det er jo ikke saa saert.


6 kommentarer:

Ellen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Ellen sagde ...

Strande er dejlige - at kigge på. Det kan jeg i hvert fald sagtens nøjes med.
Det var da forfærdeligt, at hele fem unge mænd på én gang skulle drukne! Det sætter sine spor, lige som da fire unge mænd fra vores lille landsby omkom, da de kørte galt i bilen en glat vinternat.
Men denne dejlige eftersommer gider vi ikke klage over :-)

Mormorsweb.blogspot.com sagde ...

Hej Tina, jeg har ofte nydt dine flotte billeder på Instagram og nu har jeg fundet dit blog. Jeg tilføjede den min egen (som dog skrives på Hollandsk - så kan min familie følge med).
Mange hilsner, Dorien

Bettys blog sagde ...

Da jeg så overskriften, tænkte jeg, du var på Fur. Men vandet deromkring kan vel ikke kaldes hav? ;-)
Sikke en stor tragedie, at fem unge mænd drukner i samme ulykke.

Tina - omme i London sagde ...

Ellen - ja, ulykken var haeslig, akkurat som den hos jer. Sensommeren har vaeret helt og aldeles fantastisk, men skiftede brat i fredags, hvor temperaturen lige faldt med godt 10 grader!

Dorien - tak skal du have. Jeg kigger ind ved lejlighed. Jeg skal nok faa mig stavet igennem det hollandske, eller i hvert fald noget af det. :)

Betty - he he, teknisk er det vel havvand omkring Fur, det er da i hvert fald saltvand og kommer ind fra Nordsoeen, naar vejret er i den retning. Jeg er opvokset med at 'ved stranden' er lig med 'ved fjorden', saa det siger jeg ogsaa om Atlantens kyst. :) Saadan er der saa meget.

Bettys blog sagde ...

Jeg er vokset op i Thy. Mellem æ haw og æ fyver ;-) ;-)
Apropos, det tv-klip, jeg så med dig for et stykke tid siden. Jeg kan godt forstå, du ikke har haft brug for at lægge dialekten fra dig, da du rejste til England i så ung en alder ;-)