05 juni 2016

Aftenens godnatbillede(r)

Sommeren er kommet til London!


Morgenen startede med en lille udflugt til Coolings' havecenter, hvor der lynhurtigt blev fyldt en vogn. Haven begynder at tage form, men der er nogen vej endnu...


Coolings daekker et kaempe areal og tilbyder saadan ca alt hvad man kunne oenske sig til haven. 







Den cyklamefarvede stjerne og de fine blaa kom med hjem, resten havde vi allerede - ok, lige undtagen den hvide rose, den er naboens, men den naar ind til os, saa vi nyder den ogsaa i vores have. 


'Skynd dig at komme her med dit mobilbilledferingsapparat', loed der fra min elskede, som havde faaet oeje paa en 'stag beetle', som jeg bare ikke kan komme i tanker om hvad hedder paa dansk. Jeg saa den ogsaa i gaar, men da ville den ikke saette sig og blive fotograferet. Nu er den fotograferet og tilfoejet til 'the Great Stag Hunt', som kortlaegger alle de meldinger de faar. Billen er nemlig en truet dyreart. Den maa godt blive boende her. :)

5 kommentarer:

Benedicte sagde ...

Sikken en skøn planteskole. Her har de snart lukket alle de skønne planteskoler i miles omkreds. I stedet har vi fået en 'Plantorama' i Hillerød - et indelukket helvede (en kæmpe hal), som er helt uinspirerende og kvælende fugtigvarm at bevæge sig rundt i. Jeg har altid elsket planteskoler, så jeg savner dem. Den fine bille er vist en Egehjort.

Liselotte sagde ...

Skønt sted at hente planter, I har fundet :-)

Billen er skøn og ligner dem, vi finder i Dordogne sidste sommer :-)

AagePK sagde ...

Benedicte har fuldstændigt ret: det er en egehjort. Stags Night, du ved, eller Stags Breath, tøhø, skotsk whisky. Den er desværre også meget sjælden i Danmark. Men jeg har set nogle meget flotte optagelser af 2 hanner, der gjorde, hvad de kunne, for at smide hinanden ned fra et meget højt egetræ. Og pludseligt lykkedes det for den ene! Den uheldige nåede ikke at komme med til bryllupsfesten! :-)

FUUR. sagde ...

Jeg er glad for, vi ikke har egehjorte i vores have.
Jeg ynder ikke, alt det kræ, der gemmer sig i
træer og buske.
Vi har dræbersneglene at kæmpe med.
Blomsterne er flotte mus, jeg glæder mig,
til at se dem i jeres have.

Tina - omme i London sagde ...

Benedicte - vi har rigtig mange, fine gartnerier her til lands. I England gaar folk meget op i havearbejdet og det reflekteres i udbuddet.

Liselotte - jeg synes ogsaa den er skoen og boernene er ellevilde over at den 'bor' i vores have. :)

Aage - sjovt nok er den glad for sydoest London. Guderne maa vide hvad det betyder!

Moar - he he, de er helt og aldeles fredelige og de flyver saa langsomt at der er meget lille kollisionsfare. :)