06 marts 2012

To "fridage" senere

Jeg var saa heldig at faa mandag og tirsdag fri i forbindelse med flytningen, men i morgen er det tilbage til kontoret for mig igen. Sommetider synes jeg mit arbejde er haardt, men man faar altsaa knap saa ondt i fingrene og knap saa mange knaekkede negle af at arbejde paa et kontor!


At sige vi har ligget paa den lade side i de sidste par dage ville vaere en lodret loegn. Vi har simpelthen puklet som en gal og arbejdet begynder at vise sig. Her i firmaet er det mig der staar for at samle det der skal samles og i disse dage har jeg et naesten helt uforstyrret "samlerum. Indtil i loerdags lignede det rum Jerusalems oedelaeggelse - og jeg kan love jer der var meget stoev da Jerusalem blev oedelagt!


Badevaerelset mangler stadig en brusekabine, et skab og lidt andre detaljer, saa som skabslaager (og indhold!), men som lovet, saa har jeg faaet adgang til et badekar med en haandbruser, saa jeg kan komme ud af doeren i morgen tidligt.

"Naar Tina siger noget, saa gi'r hun ordrer" sagde min elskedes trofaste hjaelper i dag og ahemmm... det er nok ikke helt usandt, men han fik da gjort alt det han blev beordret til i dag og jeg tror nok konen i huset overraskede ham noget, da han saa det tempo jeg arbejder i. Stakkels mand, han er traumatiseret for livet!


Der var endnu en skrap kone tilstede i dag, nemlig en af vores gode venner, som kom og lagde fliser i vores lille bryggers. Jeg skal ikke sige andet end hun faar noget fra haanden. I morgen er det det lille badevaerelse der staar for skud, hun mener nok hun kan vaere faerdig med at laegge fliser inden weekenden. Det er noget der passer ind i mit kram, for i weekenden har jeg en plan om at to af vaerelserne skal males, saa vi kan faa noget taeppe paa gulvet - saa mangler vi bare et koekken og noget gulv i nederetagen; naah ja - og lidt maling og saadan, men i det store hele...


Spisestuen agerer i disse dage baade koekken og spisestue, men fra i morgen flytter koekkendelen tilbage ind i bryggerset, hvor der bliver en heftig aktivitet, naar alt er installeret, for jeg kunne helt aerligt godt traenge til at faa sat en vask eller syv over!

2 kommentarer:

Lene sagde ...

I er et par flittige folk, og dejligt med venner, der hjælper. God arbejdsdag i dag, det vil nok føles som afslapning ;-)

KirstenK sagde ...

Godt bliv endelig ved med at give ordrer...i hvert fald indtil i er færdige med husprojektet...så kan det da godt være du skal indstille kommandotonen lidt...måske!