14 september 2014

Fest i gaden

For enden af vores vej ligger der et lille hindu tempel, bygget af en gruppe Sri Lankanske tamilere. Naar jeg gaar forbi morgen og aften kan jeg som regel hoere en lille klokke ringe bag den store traedoer i oestenenden af bygningen. Paa visse dage af aaret staar doeren aaben og jeg kigger nysgerrigt ind paa min vej.


I dag var der fest i templet og vi var saa heldige at vi lige praecis kom forbi da der virkelig blev pisket en stemning op.



Jeg er ikke helt sikker paa hvad festivasen gik ud paa, men de groenklaedte maend vuggede afsted med en stor guldfidus mens blomsterbladene vaeltede ned over dem.


Jeg haaber det lille stykke video, jeg fik taget ved et tilfaelde, kan ses. Ellers maa vi 'noejes' med de yderst farvestraalende billeder i stedet. 




Der var ikke bare blomsterblade i luften - der var ogsaa vand. Jeg kunne ikke se hvor det kom fra, men jeg har en fornemmelse om at en af 'praesterne' (eller hvad hulen man kalder dem i templet) stod med en kaempe balje vand og dyngede de groenklaedte maend til, med stor iver. Alle pigerne i deres fine skrud hoppede og hvinede for at undgaa at blive ramt. 

Jeg haaber ikke det regner i nat, for det ville da vaere hyggeligt at gaa paa arbejde gennem blomsterhavet i morgen tidlig. :)

7 kommentarer:

Karin sagde ...

Hvor smukt og spændende.
Sjovt hvis en her i blokland kan hjælpe med hvad det er for et optog.

Krydser fingre for der ikke kom regn.

Unknown sagde ...

Her er et bud:

14.09.2014 ( Sunday) - Rathotsavam ( Chariot Festival )

Set på:
http://www.londonsivankovil.org.uk/sivan/notice/festival2014.pdf

Venlig hilsen
Anne-Mette

Tina - omme i London sagde ...

Abildjyden - der kom ingen regn, men var som bleats, da jeg kom forbi I morges.

Anne-Mette - undskyld, der var jeg vidst ikke saerlig klar. Jeg er klar over at det er the Chariot festival, men Ved bare ikke hvad den gaar ud paa, ud over at feste.

Eva sagde ...

Meget eksotisk og fint.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, meget!

Donald sagde ...

Det er multikultur når det er bedst :) Festlige billeder!

Annette sagde ...

Herligt med multikulti (jeg hørte ordet engang i tysk fjernsyn og tog det straks til mig).