15 juli 2010

Fire uger

I morgen lukker jeg for den fjerde uge i mit nye job. Jeg havde godt nok lige en lille uges ferie til at begynde med, men ikke desto mindre er det allerede fire uger siden jeg startede. Det er gaaet rigtig godt og jeg er allerede meget glad for jeg tog jobbet. Jeg tror faktisk det er foerste gang nogensinde jeg er faldet saa godt til saa hurtigt og det overrasker mig, for der er godt nok rigeligt at lave!

Jeg har ikke rigtig faaet regnet mine lunch time vandringer ud endnu, for der er for mange mennesker der alle vil ud paa samme tid som mig. Jeg foretraekker mit eget selskab eller selskab af venner frem for kolleger (kan selvfoelgelig godt vaere det samme), naar jeg gaar ud paa eventyr. Jeg skal nok faa den regnet ud, om ikke saa naar vi flytter om seks uger til et helt nyt kontor i en lidt vestligere del af the City end hvor jeg foer har hoert hjemme.

Turen hjemad ser stadig ligedan ud, bortset fra at vi naermer os sommerferie for folkeskolen. Mange af boernene i de private skoler har allerede ferie, saa trafikken bliver tyndere og tyndere. August maaned er vidunderlig, for det er den maaned hvor alle boernene uanset skole, har fri og saa bliver foraeldrene hjemme fra arbejde og der er plads til at fredelige folk kan faa en siddeplads paa toget.

Nu vil jeg se om jeg kan finde en liggeplads og det skulle gerne vaere i min seng. Mon ikke det lykkes, for alle vores skoenne ferieboern er jo rejst hjem og vi rasler igen rundt i det hersens store hus med plads til alt for mange.

Ingen kommentarer: